Collégial et universitaire

Marketing Management


Prix : 108,95 $

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Auteurs : Johanne Brunet, François Colbert, Robert Desormeaux, René Gendreau, Renaud Legoux, Jean-François Ouellet

In collaboration with Jean-Luc Geha

ISBN13 : 9782896321056
Copyright : 2014
Nombre de pages : 432


Présentation

Marketing Management is a practical introduction to marketing. It aims to help students acquire an overall strategic vision of the field. In this first English edition, based on the French fifth edition, the content has been updated to reflect the recent evolution of marketing, along with foreseeable trends in the years to come. Marketing management is presented in a logical sequence:


1. First, key marketing concepts are presented: segmentation, targeting, positioning, differentiation and innovation;


2. Readers will learn that by analyzing their internal and external environments, businesses can make decisions and formulate strategies based on these five key concepts;


3. The concept of the marketing mix, a preferred tool that lets businesses achieve their objectives related to segmentation, targeting, and positioning, is then discussed in greater detail;


4. The book concludes by underlining the importance of planning and control in the marketing management context.


Marketing Management, first English version of Gestion du marketing, fifth edition, remains true to the approach that has contributed to the success of this book, and that has made it the top selling university-level introduction to marketing textbook in Québec.


- This book reflects the approach of marketing managers in the field. Consequently, the content emphasizes important marketing decisions and implementation of best marketing practices.


- Concrete examples illustrate the theory as well as reflect the reality of the business world. 


- Globalization, the consequences of the development of the Internet, international markets and B2B marketing are realities discussed throughout this work. 


- This book is an original work that has been refined and improved with each edition for over 20 years.

 

- Clarity, conciseness and synthesis continue to characterize this first English edition of Marketing Management.


Auteurs

Johanne Brunet
Johanne Brunet, M.B.A., Ph. D., est professeure agrégée et directrice du Service de l’enseignement du marketing à HEC Montréal.
» Tous les livres par Johanne Brunet

François Colbert
François Colbert, C.M., M.B.A., M. Sc., est professeur titulaire de marketing à HEC Montréal, titulaire de la Chaire de gestion des arts Carmelle et Rémy Marcoux/UNESCO, responsable du diplôme d’études supérieures en gestion d’organismes culturels et éditeur de l’International journal of Arts Management. Expert­conseil, auteur de plus de 160 publications portant sur le domaine des arts, il est membre de l’Ordre du Canada et de la Société royale du Canada.
» Tous les livres par François Colbert

Robert Desormeaux
Robert Desormeaux, Ph.D. (marketing), est professeur agrégé à HEC Montréal, directeur du Service de l’enseignement du marketing et directeur du programme TVA-HEC Montréal en gestion télévisuelle et cinématographique. Il a été directeur associé principal de la Formation des cadres et des dirigeants et directeur du programme MBA-HEC. Il s’intéresse particulièrement à la stratégie marketing, à la recherche et aux relations avec les clients (vente, service à la clientèle, gestion des relations avec les clients, gestion des équipes de vente et de service). Il intervient fréquemment comme expert-conseil en marketing auprès des entreprises depuis plus de 25 ans. Avant d’être professeur, il a occupé des postes de gestionnaire et de consultant dans le secteur privé.
» Tous les livres par Robert Desormeaux

René Gendreau
René Gendreau, B.A.A., M.Sc. (marketing) est professeur invité à HEC Montréal. Il enseigne principalement les cours d’introduction au marketing et de communication marketing intégrée. Il est souvent entraîneur d’équipes d’étudiants qui représentent HEC Montréal dans des concours interuniversitaires. Il enseigne également aux gens d’entreprise à la Formation des cadres et des dirigeants de HEC Montréal. Il siège depuis plusieurs années au conseil d’administration de l’Association marketing de Montréal, chapitre de l’American Marketing Association (AMA). Avant d’être professeur, il a travaillé dans des agences de publicité et dans le secteur des institutions financières.
» Tous les livres par René Gendreau

Renaud Legoux
Renaud Legoux, Ph. D. (marketing), est professeur adjoint de marketing à HEC Montréal et responsable pédagogique du D.E.S.S. en gestion d’organismes culturels. Ses recherches portent sur le comportement du consommateur, la satisfaction du client, les industries culturelles et la promotion des ventes. Avant d’amorcer sa carrière universitaire, il a travaillé en tant que gestionnaire dans le domaine culturel.
» Tous les livres par Renaud Legoux

Jean-François Ouellet
Jean-François Ouellet, Docteur ès sciences de la gestion (marketing), est professeur adjoint de marketing à HEC Montréal. Ses activités de recherche et d’enseignement se focalisent sur la gestion des produits et le marketing des innovations en contexte interentreprises, une expertise renforcée notamment par un postdoctorat en gestion de l’innovation réalisé au MIT. Avant d’entreprendre une carrière en enseignement, il a oeuvré dix ans en entreprise, dont six ans dans un poste de direction en marketing technologique international de terrain dans plus de vingt-cinq pays et quatre ans dans un contexte de création d’entreprises.
» Tous les livres par Jean-François Ouellet

In collaboration with Jean-Luc Geha

Table des matières

Chapter 1 - Businesses and Their Markets
1.1 Marketing
1.2 The market, demand and competition
1.3 The internal marketing management process

 

Chapter 2 - Marketing Strategy: Key Concepts
2.1 The five key marketing concepts
2.2 Segmentation and segmentation variables
2.3 Targeting 
2.4 Positioning 
2.5 Differentiation
2.6 Innovation 

 

Chapter 3 - Consumer and Business Behaviour
3.1 Business markets 
3.2 Consumer behaviour

 

Chapter 4 - Internal and External Analysis: The Business and its Marketing Environment
4.1 SWOT strategic analysis
4.2 Internal analysis
4.3 External analysis 
4.4 The business macro-environment and its marketing implications
4.5 The business ecosystem: A new vision of the environment
4.6 The marketing information system

 

Chapter 5 - The Product
5.1 What is a product? 
5.2 Sources of added value for products
5.3 Brands 
5.4 Product management 
5.5 International aspects of product management

 

Chapter 6 - Customer Service and Loyalty Development
6.1 Customer service
6.2 Customer service components
6.3 Studying customers’ expectations of customer service
6.4 Establishing a customer service vision
6.5 Enhancing moments of truth
6.6 Measuring customer satisfaction
6.7 Delivering customer service interactions that are in line with the customer service vision
6.8 Customer databases 
6.9 Selecting and implementing loyalty-building strategies
6.10 Continuous reinforcement of customer service quality

 

Chapter 7 - Price
7.1 Product prices
7.2 Pricing objectives
7.3 Pricing strategies
7.4 Pricing methods
7.5 Environmental influences on pricing

 

Chapter 8 - Distribution
8.1 The rationale for distribution intermediaries
8.2 The functions of distribution intermediaries
8.3 Types of distribution intermediaries
8.4 Distribution channels
8.5 Selecting a distribution network
8.6 Multi-channel distribution

 

Chapter 9 - Communication: Sales Promotion, Public Relations and Sponsorship
9.1 Marketing communications
9.2 Integrated marketing communications
9.3 Important elements in developing an effective communication campaign
9.4 Marketing communication process
9.5 The integrated marketing communication plan
9.6 The sales promotion program
9.7 The public relations program
9.8 The sponsorship program
9.9 Evaluating public relations and sponsorship efforts

 

Chapter 10 - Advertising, Direct Marketing and Interactive Communication
10.1 Advertising
10.2 Direct marketing 
10.3 Interactive communication

 

Chapter 11 - Personal Selling
11.1 Salespeople and personal selling
11.2 Sales force management (SFM)
11.3 Strategic decision 1: Defining the role of the sales force
11.4 Strategic decision 2: Choosing an organizational structure
11.5 Strategic decision 3: Determining a compensation plan
11.6 Building a sales team
11.7 Managing sales efforts
11.8 Motivating salespeople
11.9 Selling process and sales techniques
11.10 International sales
11.11 Telemarketing 

 

Chapter 12 - From Marketing Planning to Control
12.1 How marketing contributes to a company’s mission
12.2 Marketing planning
12.3 Strategies
12.4 Control 
12.5 Organizational structure

 

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